Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2022. július 5., kedd

Mama vers.... lekvárfőzés idején

Anyámra gondolok, mily nagy öröm volt, ha baracktermő évre került sor. A hatalmas zománcos lábost idővel felváltotta a modern fém alkalmatosság. 
Ma már én keverem-kavarom, csöppentem, kóstolom, néha a lányom kedvéért oda is kozmálom..
Bevallom a forró vízbe mártogatásról (hogy a héja lejöjjön) már leszoktam.
Irdatlan mennyiségű baracklekvárt főzött az anyám, tudva, hogy nem minden évben bőséges a termés, s a lekvárnak tilos volt elfogynia.
 
Jöjjön hát a MAMA vers... és rekkenő hőségben a lekvárfőzés folytatása.
 
 




Mama barack

Mama lábos

Mama színű a világ most

Mama hang és Mama illat

Szövi át gondolataimat.

Mama kertnek drága fája

édes kajszit adott mára.

Ötször mossad

szól a hang

s

a

víz csobog

szabály szerint

Messzi felhőről Mama int.

Cukor bőven hull a tálba

alkony cirmos némaságba.

Fő és rotyog

meg ne égesd

ez a kérés

nem kétséges

megkeverem

megkavarom

hogyha már kész

dunsztba rakom.

Finom selymes lett a fénye

palacsinta legfőbb éke

megkóstolják unokái

és

a

dédek

Adrián

Botond

Lenci

Simi

Lili Sára

és

jövőre

ha még marad

Lotti baba is csöpp szájába

veheti a Mamaféle lekvármázas

kiskanalat!

 




5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  3. No, akkor harmadszorra: Megkönnyeztem, mert meghatott és mosolyogtam, mert olyan aranyos:)) (PDL vagyok, enhogyan.blog, csak nem a saját gépemről írok most)

    VálaszTörlés