Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2019. október 22., kedd

ÁLDOTT A CSEND

 
Áldott a csend
a
hajnal mozdulatlan némasága
mikor
hosszan nyújtózik még az éj világa
semmi sem forr
nem loholnak szanaszét kusza gondolatok
kormos sötétben fürkészem a kertet
elképzelem a mát és holnapot
de
 érkeznek az első jelek
hajó dohog
víz csillan
nyomában fehér tajtékfodor remeg
csendbe hasít a távoli nesz
az
égen
már-már
mozdul a szín
kirajzolódnak párás folyónk
puha vonalai

áldott a perc
s
a
fényjelek szürkés cirmai
megszelídülnek az éj kóborló bolond árnyai
tétován bukkannak elő a fák
ünnepélyes ez a némaság

áldott a szabadság
a
pirkadat
mikor
utat tör magának a nap
és
felszakadnak az éj súlyos percei
feszült
éhes a pillanat
 
megcsillan végül a fény
pengés villanásban
megrebben egy sárguló levél
a
folyó újra fénylő ékszer
csillogó szalag

diadal vagy játék
nem is tudom
minden napom ajándék
e
földi
körúton
 
őszi ablakban a jelent rajtakapom
s
színt kap a fekete metszet
sóvárgó kékek cikkanva
üzennek a végtelennek
 
lesben áll kalandra vágyva a ma
felszökik a Duna friss illata
és 
vadludak írják az égre a győzelem jelét
vijjogva
szállnak
 
szétnyílhat végre
föld
víz
és
kitágul gyönyörű selymeiben az ég.


3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű. Végre a versed olvasásához jutottam, múltkor csak átsuhantam rajta. Megkérdezhetem a házvásárlás sikerült?

    VálaszTörlés
  2. Tényleg szép! Bár én nem a folyó fölött ébredek, de a versedben mégis átélhetem!

    VálaszTörlés
  3. Ez bizony nagyon szép opus, kedves Húgomasszony! Kézcsók és ölelés:
    Sándor

    VálaszTörlés