Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. március 27., péntek

Vörösbegy sirató




Véletlenül bukkantam rá, amikor a teraszról a napok óta tartó szélvihar nyomait igyekeztem eltüntetni. Gallyak, tűlevelek, valahonnan felkavart korhadó levelek kerültek lapátra.
És egyszer csak ott volt a kis test előttem.
Megrendülve hajoltam le érte.
Nyaka, begye körül vörhenyes tollakat borzolt a szél, gyufaszálnál vékonyabb lábai ég felé meredtek.
Felemeltem és néztem hosszasan.
A nagy üvegajtón át kinézve már napok óta figyeltem ezt a kismadarat.
Bátor!
Vakmerő!
Egyetlen,  a naponta leszálló madárcsapat tagjai közül, aki a kövek között csipegetett és nem a nagy cseresznyefa alá lepottyant magokat kereste a többi madárral együtt.
Halkan szedegetett, piciket ugrálva felért a teraszra, apró szemeivel keresve, kutatva az elemózsiát.
Nem riasztotta kutya, macska, ember közelsége. Mindig közelebb és közelebb jött.
És most itt a hideg kis test. 
Macskánk egy jól irányzott mozdulattal élhette ki vadászszenvedélyét.

Néztem és elsuhant előttem a vég árnyéka.

Parányi élet, magányos madárka.
Amikor a bezártság nehézségeivel küzd mindenki, menne, indulna ismeretlen utak felé, most hogy minden megváltozott ez a kis vörösbegyű madárka itt van előttem, szíve már nem dobog. Pihék borzolódnak testén, szeméből kihunyt a fény.

Először szorul össze szívem, és számba sem merem venni mit hoz a holnap...
Aztán a nap felé fordulok, bőrömön érzem, hogy csendesül a szél, erősödnek a meleg sugarak, lent a fák alatt vidáman csivitelnek a jóllakottak.

A lapátra sepert kupacot tűzre vetem.
Lobban a tűz, pillanat és nyomtalanul eltűnnek a gallyak.
Nézem a lángot és a hevesen izzó parazsat.
Egy lépés az elmúlás felé.
Félelemmel élhetünk -  vagy szabadon, mint ahogy tette ez a parányi madár. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése