Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2024. január 22., hétfő

A magyar kultúra napja....

 


 

"1823. január 22-én tisztázta le Kölcsey Ferenc Hymnus, a Magyar nép zivataros századaiból című költeményét, amely Erkel Ferenc zenéjével Magyarország nemzeti himnusza lett. E napot 1989 óta a magyar kultúra napjaként ünnepeljük."
 
 
A szív és a lélek
hogy értesz engem
s
én értelek téged...

Az ismerős mozdulat
könnyedsége 
ölelkező hangok és szavak.

Rajzok és lapok
ősi jelek
létüzenet
térkép és háló
kelő nap
s
alkony
érkezés és búcsúzás
tegnaptól s mától.

Muzsika.
Mámor.
Létalap.

Alakok és formák.
Forrás és lüktetés. 
Öröm.
Szomorúság és remény.
Érzés melyben valaha lubickoltunk
Anyánk méhének áldott rejtekén.
 

2 megjegyzés:

  1. Ma átjöttem a határon, és mikor megláttam a Magyarország táblát, akár mondhattam is volna magamban az első soraidat és a többit is. Mindig meghatódom a Himnuszunkon is, nem lehet elégszer hallani és énekelni. És nem is szégyellem ezt az érzést!

    VálaszTörlés