Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. december 22., kedd

PORCUKROSAN

 


PORCUKROSAN


Nekem nem ilyen nyúlós panaszos a tél

szirmokat cibáló déli szélben

nedves és sáros a járda

százszorszépek

apró pöttyöket raknak a domb zöldes aljába

a

tél szívemben még mindig cukorfehér

jeges szelekben kavargó kristályszemek

arcom élébe sebet metszenek

kopott kis lódenkabát vastag zokni

lábamon lötyögő bakancs

fűzője bomlik - sosem tudtam jól bekötni

örökölt foltozott térdű mackónadrág

nyakamat melengető bolyhos gyapjú sál 

stoppolt volt az egész világ.


Kietlen nyomorunkra

mégis fény tapadt

anyám szép karja lágyan mozdult

dagasztotta az ünnepi kalácsokat

keze alól kiszökött az illat

tüzet élesztett

lisztet szitált

mérlege billent

és

 porcukor szállt.


Így

szállok én is ma a múltba tova

gondolatban meglep gyermekkorom

jégcsapos

jégvirágos karácsonya

s

a

finom pelyhekben sűrűn hull le ránk

anyám dús sötét haján

eltévedt cukormorzsa villan

 a

morcos szürkeségben

hálaselyembe varázsolódik

ünnepváró szívünk

és

fehéren

tisztán nyílik örömre a lélek.


Nekem nem ilyen nyúlós panaszos a tél
szirmokat cibáló déli szélben
nedves
sáros a járda
százszorszépek
pöttyöket raknak a domb zöldes aljába

a
tél
szívemben még mindig cukorfehér
jeges szelekben kavargó kristályszemek
arcom élébe sebet metszenek
kopott kis lódenkabát
vastag zokni
lábamon lötyögő bakancs
fűzője bomlik - sosem tudtam jól bekötni
örökölt foltozott térdű mackónadrág
nyakamat melengető bolyhos
gyapjú sál
 
stoppolt volt az egész világ
kietlen nyomorunkra
mégis fény tapadt
anyám
szép karja lágyan mozdult
dagasztotta az ünnepi kalácsokat
tenyeréből kiszökött az illat
tüzet élesztett
lisztet szitált
mérlege billent
és
 porcukor szállt
 
így
szállok én is ma a múltba tova
gondolatban meglep gyermekkorom
jégcsapos
jégvirágos
karácsonya
s
a
finom pelyhekben sűrűn hull le ránk
anyám dús sötét haján
eltévedt cukormorzsa villan
 
a
morcos szürkeségben
fehér hálaselyembe varázsolódik
ünnepvárón a szív
és
fehéren tisztán nyílik örömre a táj. 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése