Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. szeptember 19., vasárnap

Nyár elvitelre 3. - Járt utat járatlanért...!!!

 Járt utat járatlanért...!

 Nagyon kedvelem a járatlan utakat, sosem látott falvakat, elképzelt tájakat valóságban is megcsodálni. Így volt ez fürdőzős napunk után, Pápáról Felsőörs felé indulva IS! Keresztül a Bakonyon nem lehet megállás nélkül végig rohanni. Igenis kanyarodni, bámészkodni, szippantani vágyom!

És így is lett! Nem, mintha egyszerű lenne ezt kivitelezni, de ez egy másik téma... 

A lényeg az, hogy eljutottam Gannára! Az agyamban valami motoszkálhatott, amikor a település jelző táblát megláttam és kunyerálni kezdtem, Gannát szeretném MOST! És ki is kerekedett a kép, mert egy régebbi blog bejegyzés kapcsán anno virtuális beszélgetésbe kerültem a Bodzás Vendégház tulajdonos asszonyával. Addig furdalt a kíváncsiság, míg egy falubélitől megkérdeztem, hogy merre is lelem meg őt, őket! Megérte a keresgélést! 

Csoda szép, csuda barátságos félóra volt..

Bodzásék kedves szavakkal mutatták be portájukat, mindenféle szépséget megcsodálhattam a különlegesen jó érzékkel berendezett vendégházban, pedig éppen népes társaság fogadására készültek. Így nem is lábatlankodtam soká náluk. 

Bakonyalján meghúzód szép kis település Ganna, lakossága ma sokszínű. Viharos történelmű, Árpád kori, elnéptelenedett, majd újra éledő települést a háború utáni sváb kitelepítések nem kímélték. Ma mindenfelé szép érzékkel megáldott porták mutatják, hogy van értéke a népi építészetnek, s hagyományok megtartása, vagy felélesztése vonzó erő egy közösségben.

Bár a fotók itt összekeveredtek... Ganna után következett Szarvaskő vára! Érdemes útba ejteni és szétnézni, a vár körüli tájban gyönyörködve.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése