Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. december 9., szombat

December NYOLC!!!!


Van az úgy, hogy minden sikerül... 

Unokás délutánra készültem, és latolgattamm magamban, hogy belefér e egy kanyar az Ásvány börzére előtte vagy utána?! Szervezésileg még elég jó vagyok, de ezúttal segítségre volt szükségem ahhoz, hogy mindent belegyömöszöljek a péntekbe.

S lőn! Szomszédasszonyom jóvoltából nem kellett tömegközlekednem, éppen csak néhány megálló volt az 1-es villamossal a Lurdy házig. Ott pedig némi sorban állás után már elém is tárult a hőn óhajtott látvány... ásványok pazar felhozatalban. Mint mindig, ezúttal is az INKA a kezdet és a vég - lehet itt a reklám helye - a gazdag választékból nagyon nehéz volt a választás. Az összes kp-m ott maradt, s a jótett sem maradt el - ritka baráti gesztussal. Ezúttal is köszönöm a sok éves segítőkészséget, és kedvességet. 

Tettem egy kört a számtalan árus között, szép, szebb és még szebb  portékák között csak néhány helyen láttam csicsás csinálmányokat. Boldog nyuggerségemnek köszönhetően magamtól magamnak készítem a smukkot, az ajándékba szántakat is. Szerencsére unokáim is rajongói a gyöngyöknek és ásványoknak. Ügyesednek minden évben - és hogy fognak örülni az új füzéreknek!

Megnéztem néhány csodát, s fájó szívvel ott hagytam egy gyönyörű gyűrűt, potom 36 ezer volt az ára a különleges kő miatt. Kedvencem a lapis lazuli tetemes mennyiségben és méretválasztékban kápráztatott, sóvárogva bámultam csupán, hiszen  mégsem térhetek haza egy tenyérnyi kékséggel...

Magamra parancsoltam spórolásilag. Szemlegeltetés után uzsgyi ismét az 1-es villamoshoz. Oly gyors voltam, hogy még haza sem ért az én kis cukim a hintázásból. Nem kezdek  most itt nagymamai áradozásba, pedig tehetném. Másfél éves cukkerem ilyeneket mond:

Pulcsi - csini - mutatom mamának...

Megszemlélte a börzés zsákmányomat - GYÖNGY kiáltással nyugtázta a látottakat, s ügyesen visszapakolászta végül a zacskóba.

Altatós délutánunk volt, s amikor kimondtam, hogy meghallgatjuk a kedves dalocskáját már futott is a fotel felé. APARTA! - Azaz a part alatt  - erre a nótára alszunk el, ha együtt vagyunk. Háromszor hallgatjuk meg mondtam, s be is tartottam. Hiszen a hangya elfáradt a morzsa szedegetésében. Ölemben alszik, s én is elbóbiskolok a két óra alatt. Mindent tudó kis buksija alá párnát igazítok, s csak akkor ébred fel, amikor pittyegést hall, anya hazatért az intézésből. Természetesen a sikeres altatáshoz nélkülözhetetlen az én "óvodás" repertoárom, mely kvázi kimeríthetetlen.

Kevés időm maradt. Édes a búcsúzás, nyugtázza, hogy a gyöngyök is velem jönnek, s legközelebb nálam nézegetheti majd a kincseket.

Latyakban rohanok, hogy elérjem a buszt, sikerrel! Időbe haza is értem, ismét baráti segítséggel, hála érte.

Útközben utolér egy üzenet:  "Lotti azt enekli hogy nyisd ki rozsam kapudat. Van ilyen dal amit enekeltel neki?" Persze hogy van válaszolom... s közben azon töröm a fejemet, mikor is hallhatta utoljára?!

Itthon meleg vár, rakosgatom a gyöngyöket - bánom már, hogy önmegtartóztatásilag ily mértéktartó voltam. Hiányzik a KÉK! (Ha nem is a tenyérnyi...)

De még jobban a csini pulcsiban pakolászó ügyes kis kezecskék!


 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése