Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. július 8., csütörtök

HŐSÉG

 


Még sötétség vett körül, amikor megébredtem. No ezt azért mégsem lehet, hogy itt kuksoljak a sötétben, alig néhány óra alvás után,  gondoltam. És! Magamra parancsoltam - mars vissza az ágyba!

Reggel meg késlekedtem az öntözéssel, a komp kivételesen megelőzött, s csak hordta, hordta a túlpartról az autókat sorban...

Locsolok reggel és este, bár lehet, hogy csak önámítás, hogy a hónapja tartó szárazságban valamit is megőrizhetek. A málnán aszalódnak a szemek, de mégis csak ér valamit a víz, mert a magaságyásos két csinos uborkám termést rejteget. Napi egy UBI!!! (Igyekeznem kell reggel, hatalmas tartályom már üres sajnos, s az este kannákba töltött víz hamar elfogy...)

Ma is, ahogy mindig, amikor végeztem a vizeskedéssel felültem a magasba, s onnan néztem szét a világba, hangyák mászkáltak, távolban traktor zúgott, s szólongattam a tubikat. Egyikük meg is mozdult hangomat hallva. (No erről majd máskor...)

Minden napom legszebb része a levendulázás. Nem, nem azért vannak, hogy leszedjem... Inkább életgyönyörködésül szolgának. Mozdulatlanul figyelem a sok-sok apró lényt, micsoda kórus, zümmög, zizeg, zenél a sokadalom a kerti bokrok körül. Akár reggel, akár alkonyatkor álldogálok, nézelődök és kattintok, mindig vannak látnivalók. A sakktábla lepkék már eltűntek, talán vége lett életüknek, talán a nagy meleg vette el az erejüket. Én mindenesetre türelmesen várom az új és újabb kosztosokat minden nap! Próbálkozom elkapni a pillanatot, bár többnyire kiszállnak a képből, s homályosak lesznek a felvételek. Közben vizet is készítek tálba, valamikori csibeitatóba, és még néhány edénykébe, hátha szomjasak.Van néhány pompás színű pillangó, amelyik a teraszon keres innivalót magának, meglocsolom hát a köveket is, hadd legyen számukra is enyhülés.

És türelmesen megvárom míg elszáradnak a virágok, csak akkor "aratok", addig kedvére lakmározhat az éhes társaság! 

 






 

 


1 megjegyzés:

  1. Megérkeztek a levendulás képek a kis apró lényekkel.:) Gondoskodsz a környezetedról a locsolásssal, itatók megtöltésével. Jó volt olvasni. Nagyon szép írás.

    VálaszTörlés