Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. július 24., szombat

MESÉT.... MÉG!!!

  

Nyaralós napok...
Mire ágyba jutunk a kicsi már szemét is alig tudja nyitva tartani... 

Fürdés után álmosan, a nap mindenféle játékától fáradtan súgja MAMA MESÉT!!! Félig meddig már álomhatáron ácsorog, megosztozunk a vánkoson, hozzábújok és puszilom az én pizsamás kis angyalom. Miről szóljon az a mese, tegnap nyári volt, ma milyen legyen...? Ősz legyen, halkan leheli, pilláit sötét szemgolyójára le-leereszti. Őszi mese legyen Mama... Már kezdem is az újabb mesét, honnan jön nem is értem, de máris hömpölyög, árad, megrebbenti a csukódó szempillákat. Kaland, vicc, huncutság a lényeg, ezért szeretik úgy a meséket, s mire elnyomja az álom, a három főszereplő már túl is van minden turpisságon. Elaludt. Vége. Bújhatok fáradtan ágyamba én is végre.

De nem! Zuhanyozásból érkező nagyobb kérdezi tőlem, hogy húga milyen mesét hallhatott... Mama lécccci - kérlel P.S.P, közben könyvét maga mellé készíti, ő az aki soha nem éri be egyetlen mesével.  Ki, mit és hogyan, legjobb, ha nekem is elmondod gyorsan. És kezdődik újra a mese, három krampuszunk újabb története. Az úgy volt, hogy gesztenyét, makkot szedtek... neki ugrok még egyszer a történetnek. De Mama így nem lehet vége, fejezd be, folytasd, told meg, színezd, találd ki, csinálj valamit újabb részekre vagyok kíváncsi. S mire a mesét végül lezárom, félig alszom már a gyermeki ágyon. Lábak, kezek, karok... jó éjt puszik, áááááálmos vagyok.

De ők még ketten a nagyok nyújtják az elalvás előtt percet, pillanatot, csak néhány oldal, csak néhány lap, olvasnak, s villanyt le csak ki tudja mikor kapcsolnak.

Én meg félálomban halkan sóhajtozom - milyen jó nekem, hogy még mesélhetek, hogy van kinek kitalálnom új és újabb apró történetet, s még álom felé húz a hála, rácsukom az ajtót csendesen a mára.

5 megjegyzés:

  1. Jaj Istenem, megríkattál az írásoddal! ❤️

    VálaszTörlés
  2. Márta, nagyon ismerős az általad felidézett hangulat: először is gyerekkoromból, mely mesékkel volt teli, aztán fiamnak, később unokáimnak én adtam át, s remélem, sőt, szinte látom, hogyan veszik majd át a stafétabotot néhány év elteltével!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép írás, megkönnyeztem. Én is mama vagyok és én is mesélek...

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges. Csodálom az írásokat.

    VálaszTörlés