Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. november 27., szombat

Éjszakai látogatás...

 

Latorca völgye . Honfoglaló őseink útjára már sosem juthatunk együtt el...

Meglátogatott álmomban drága barátom, hiánya fájó, okát keresem, mit is üzen nekem az elkésett álomtalálkozáson... Levelek, feledett mondatok, mit súgnak a szanaszét szóródott papírlapok?! Nem csak egy emlék, futó fájdalom... Nagy karimájú kalapja billen, visszanéz - semmi dolgom itt lenn... Kabája libben, vágyai szállnak, érzem nincs ideje még a lélekbúcsúzásnak, bár Ő már odaát van, én mégis adósa vagyok verseimmel. Első levélváltásunkban várakozott ez a vers idáig, most szabadjára engedem... drága barátom tudom megérzed, hogy példás hazaszereteted itt maradt velem!

 
Vallomás a hazáról


Az este ott a sötétben
gyásznapokat idéztem
eső szitált
elmosódó fényben látszott a Budai vár
csilingelt a kopott villamos
koszos csend vette át a nappali zajt
üzletek árválkodtak ásító sötétben
későre járt
már az órámra is néztem

harang kondult s felborult a múlt
véres
gyilkos
áldozattal terhes képe előttünk újra felvonult

beléd karoltam
kabátod szegélye szinte súrolta a járdát
nehézkesen lépdelt veled a történelem
még talán lépcsők előtt bukott szívemre kérdésed

Hol vannak a hazáról szóló versek kedvesem?

Felbolydult bennem
apám és anyám
lélekmagánya
szeretetük gyötrelmes igája

pirosan fehéren zölden
zászló lobogott fel a sötétben
és
nem voltak szavak
hogy
elmondjam
neked
úgy szeretem mint az életemet
benne feszül minden szóban
benne a hajnalban ébredő lázas alkotóban
csepptől
tengerig
velem szalad

magyar vagyok

nekem zengenek az édes anyai mondatok
zenét sodor a dunai szél
zúgnak a vereckei lombok
vészterhes alkonyatról emlékeket bontok

bennem zokog a szó ha káromló bolondok tépik
tapossák
velem pendülnek dallamok
unokáimmal együtt hallgatok
nekik adom oda legszebb kincseim
hogy tudják
gyökerük
lelkük otthona ez a marokba szorított föld
e
szent
HAZA

zsarnokok
hazugok
ostobák
nyerészkedők és lelketlen kufárok
gonoszsága bármennyit is ártott
nekem ez a hon
szegényen is sziget
hívogató jeleit
őstitkait
idegen szívvel senki sem értheti meg.



/A kitörés napjára emlékezve... - 2017. február 22. Mohos Jánosnak tisztelettel/



https://www.youtube.com/watch?v=f-5-6evGEy4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése