Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. november 21., vasárnap

Szombat - Zsömle vers

 

 


SZOMBAT


Szappanozni
szabad vagy sem
úgy való hogy péntek után szombat következzen
ne múljon el nyomtalanul a tegnap
egy
nap
amikor
a
szirmok még bomoltak
és
a
rózsa átbukott a résen
eltévedt levelek
között bujkálva kutyám kiszökött a kerítésen
hiába kerestem nyomát
eloldalgott
talán valahol barátra talált
s
míg
visszajöttét vártam
gyönyörködtem őszi színek lázadásában
 
narancsok
barnák és lilák
meg
a
már említett halovány rózsa
mind ecsetért kiált
hát
lefestem magam magamnak
emléke legyen a napnak
a
szirmok nekem sokadjára is örömöt adnak
túltengő őszi napsugárban megálltam
hogy
gyönyörű világot csodáljam
vadludak
récék
és
kormoránok
hasítják az eget
s
néhány sirályt is látok
túlparti kövek között megakadt
öreg fa
úgy tűnik a Duna sem apad ma
nyargalászó percek
mókáztak velem
ez a nap a legszebb
holnap már vége
susogja a  földre hulló utolsó levélke

megérte a türelem
mert a csavargó eb
kis idő múlva loholva előbukkant
és
 szemében őszinte rajongással
(éhesen)
 haza is kéredzkedett. 





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése