Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. február 27., hétfő

Ercsi Fotópályázat II. - Ercsi épített és természeti értékei

Vers a 157-es képhez

 


Hóesésében...

Ártatlan semmiség
fehér csillagpor hullik szanaszét
rátapad a tájra
arcomba hull
kezemre
sapkámra
lopom kint a friss illatú percet
minden fehérré válik
lelkem örömtől reszket
s
kérdezni bátorkodik
mi ez a gyönyörű lepel ma itt
mi ez a fényes csillámos csoda
betakarva a föld minden mocska és kosza.
Ostoba a szív
és
hisz neki
véli hogy a hó a gyarlóságot
mind-mind
elfedheti.

Nem látszanak
a
kopott falak
szemétkupacok
karcolt padok alatt
semmi sincs a fák között
mi
emberi akaratból odaköltözött
csak
a
csend
és
a
lassan hulló szorgalmas pelyhek
sebhelyet takarnak
vagy semmibe vesznek.

Életteher mállik
téblábolok
nézem hosszan a marcona katonát
sisakján megül a hó
nincs szál virág
pelyhek alatt megadón roskadó gyertya
hárman vannak itt
hárman
múlt
jelen
jövő
kavarog e bolydult század
késpengés forgatagában.

Szélroham támad
már nem pilinckáznak vidáman a pelyhek
nagyseprűs szelek mindent elemelnek
elindulok
vár otthonom s a kályha
de visszanézek még
hátha
rálelek
gyermekkorom hóban hagyott
időtlen lábnyomára.


2023. febr. 4.- a vers keletkezése.  A fotó készítője, mint most (2023. 02. 27-én) megtudtam Fekete Gábor.



4 megjegyzés:

  1. Szép a fotó, és nagyon jó a hozzá írott vers!

    VálaszTörlés
  2. Ez annyira jó, van egy szép versed és idővel megtalálod a hozzá illő fotót. Remek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fotóhoz írtam a verset, felkérésre. Azonban a mai napig nem tudtam ki készített a felvételt.

      Törlés
    2. Megtevesztett a dátum, rosszul értelmeztem, hirtelen azt hittem február 27-én készült a fotó.

      Törlés