Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. április 7., péntek

SIRATÓ

 

 

 

Létünk szeszélye fogva tart
akár közel
akár távol a part
arra a túlsóra gondolok
amikor egyszer majd nem vagyok
pontosabbra fogva a szót
erre is ahol élni jó
tenyérnyi hely a föld ölén
enyém az első sugár
köszönt a fény
kápráztat minden reggelem
de
most helyemet nem lelem.

Kopár
ledőlni készülő
kert éke
gyorsan vénülő
lehulló tüske bár százezer
szerelmünk nem felejtem el
csalogattál s én öleltelek
éreztem nem élhetek csak itt veled
távoli házak
más liget
nem érintik a szívemet
és
most
tehetetlenül figyelem
nincs irgalom s nincs kegyelem
nem értem mi rághat legbelül
mi kúszik gyökered körül
hulló levelek ezrei elmúlásodat hirdetik
múlásod fájó borzalom
halál ring száraz ágakon
tobozok alattad szerteszét
elkésett minden bölcs s buta beszéd
 
ennyi időt adott az ég.

Szavaimból szőtt mondatok
fonnak köréd most szalagot
simítom öreg testedet
tudd nagyon szerettelek.
 
Vártál rám mindig délcegen
felkiáltó jel voltál nekem
túlpartról hívó üzenet
hazavárlak - itt a helyed.
 
Halkuló hang tört sóhajok 
halott vagy ki oly sok madarat ringatott.

Zokog a szív csuklik a szó
élted vissza nem hozható.
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése