Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. november 29., vasárnap

Néha igen - néha nem...

 


Keskeny kis ösvények és tágas terek
sápadt levelek és csúszós éles kövek
légy óvatos
nincs kapaszkodó
bordó bogyók
halódó virágok
foltoznak  mélységeket
és
néha
magasságot 

múlt
jelen
jövő
keringőzve hulló száraz falevelek
elgondolkodtató
zajok nélkül
suttogva búcsúzó idő

néha igen
néha nem

ilyen a kedvem ezen a ködfátylas álmos reggelen
nézem a tárulkozó partot
hátunk mögé dobhatnánk a harcot
éjszaka közepén fel-felriasztó
magányos téblábolás
fájdalom
elveszett gyerek vagyok
vállamon
cipelem bánatom
koszos járda málló peremén várok
elűzném ezt a fojtogató létszomjas álmot

miért ne lehetne inkább az a másik
könnyű álom újra az enyém
a
következő
életállomásig

kellene az a perc
mikor ölelsz
lépésre az úttól
szerelmet fúlva súgsz
hajamban játszó kezed
megállítja némán a futó perceket
ősz szagú fénykarcos pillanat
ujjam hegyével érintem pilláidat

éjszakánként miért nem ez az álom
keres meg engem
nem érthetem
mert
néha igen és néha nem

ismerős lehetsz vagy éppen idegen

nem peregnek régi mesék
szép szavak sem billegnek fémes toll hegyén
napjaid fonatát már nem ismerem
kifosztott őszi tájban
 lépteidet most is keresem
keskeny ösvény
összeboruló ágak
 nyírek libbenő könnyű sóhaja
hajnali párakönnyek lenyomata

régen fellapozott szép kifestőkönyvek
színeinkből csak néhány maradt
add vissza kérlek
nekem 
a
csillanó fénnyel sugárzó
bőrömre olvadó
meleg aranyakat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése