Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. április 17., péntek

Ági! Hajó!




Az elmúlt napokban megnövekedett a hajó forgalom. Tegnap csak kapkodtam a fejemet, hogy egyszerre négy volt a "színen", helyesebben a Dunán, és közeledett az ötödik is.
Kertezős kesztyűben nem vacakoltam sokat a kütyüvel és sajna eszembe sem jutott panoráma felvételt készíteni.
De nem mulasztottam el felkiáltani: Ági! Hajó!

Persze Ági sehol, és a bátyám sem, hisz karanténileg vagyunk a helyzetből kifolyólagosan...
De a hagyomány, az hagyomány, a szokás, az szokás.
Mikor nálunk járnak és hajó tűnik fel a láthatáron bátyám felkiált, aztán mi is követjük őt, míg Ági, aki nagyon szereti nézni a hajókat leballag a kert végébe és nézi, nézi....

Szóval: Ági! Hajó!

Megszaporodtak a teherszállítók. 
Tavaly ilyentájt már üdülőhajók szelték a habokat. Most egyetlen egy sem indul ki a kikötőből. 
Figyelem a zászlókat!  Intenék is, de nem figyel rám a kapitány!
A víz csillan, a madarak bódultan hívják párjukat!
Tavasz van!
Szerelmesen gyönyörű!
Aztán leszáll az est, s én felriadok egy-egy hajó dohogására. 





Néha meglógok a zöldbe, s komp visz át az örvénylő vízen a túlsó partra, ahol "embertelen" úton járva csodálhatom az éledő természetet. 

És amikor ébredek, reggel korán bizton tudhatom, hogy hallani fogom a hatos komp koccanását, ahogy kikötői betonlejáróhoz ér.




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése