Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2024. október 23., szerda

Egy régi kép...

 

 

Tegnap, azaz 2024. 10.22-én láttam meg ezt a fotót, nem tudok rátekinteni könnyek és fájdalom nélkül.



Egy régi kép s egy kisgyerek
rideg házak közt lépkedek
ecetfa nincs se kerítés
komor deszkák közt kikémlelés
fekete autó
bőr kabát
világra lestünk rácsokon át
anyám lágy karja megremeg
Debreceni utcán tank rengeteg.

Egy régi kép s egy kicsiny gyerek
nagy bírósági épület
halált osztó ítéletek
csont bőr test és szürke haj
priccs
betegség
és
hátra arc
elűzetés sáros utak
emlékek közt APÁM  látom szigorú arcodat
bánat zuhan rám
fájdalom
otthonunk végül földkupaccá lett
súly nehezedik vállamon
 múlt és jelen a képeken
elvesztett világom - elképzelem.
 
Két kőszobor és koszorúk
folyvást kanyargó veszélyes út
gyertya
halál
temető
sírhantokra hulló szirom
koppanó csend
semmit sem szépít a száguldó idő

élethosszig tartó harc
feladat
sose veszítsem el szabadságomat.


/Szüleimre gondolok: Kósa András és Garai Julianna - könnyek közt emlékezve 1956-ra./


3 megjegyzés:

  1. Kedves Mártika,verse csodálatosan szép,mind tartalmilag,mind formailag!
    Szeretettel gratulálok:Kádár Tibor

    VálaszTörlés
  2. Megható kép és vers. Nagymamámnak olyan háza volt, mint a képen, és én végül panelba kerültem. Ez lett a sorsom.

    VálaszTörlés