Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. május 16., vasárnap

FÉLELEM

Ma hajnalban, még az öt óra előtti ébredést követően egy szó szorongatta a szívemet: FÉLELEM. 

Néztem kifelé, hallgattam a csivitelést, a nap villanását figyeltem, s formáltam magamban egy verset a száguldó idő magányáról. Egy óra múlva olvasás közben emlékeim közül e Váci idézet jött elém, 2015, 2016, s most 2021-ben is újra... s a szavak, miket  rakosgattam gellert kapnak egy perc alatt.

 
"Bíztatva suttogja: Ne félj!
Valahogy majd csak megleszünk.
Hiszen szívünk marad a régi,
s ketten talán csak megőrizzük
az eszünk."
Váci Mihály: Kettesben önmagammal 
 

 
FÉLELEM

Valami rést üt szívemen
fojtó
szorító
félelem
rohanó percek ritmusa
fülemben dobol
sürget
nosza
ébredj
indulj
lépj hamar
bánatfelhő mindent hamarost betakar
eget kémlelek és napot
milyen a ma
és
milyenek lesznek a holnapok
hajnali fény fán és virágon áthatol
röpke pillanat és rám hajol
tükör peremén lobot vet
bejár eldugott helyeket
nő a fény
növekedik
távoli partról élesedik
sugarai alatt
friss hajtások hajlonganak
duzzadó folyó a kert alatt
rohanó vad áradat
mindent sodor nem válogat
gyufaszál a korhadt fadarab
pára dombok
felhő hegyek
egymagamban eltévedek
kezed keresném
ha még szabad
ha még lehet
 tépelődöm mi lehet a mára rendelt út s akarat
el is bújik rögvest a nap
kövér csepp hull
felhő fakad
elhallgatnak a madarak
torkot kaparó félelem
tervezett utamat nem lelem
árván ágaskodó liliom
meleget vár
magányos gém szürke szárnya
áthasít zöldben tobzódó képvásznamon.





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése