Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. augusztus 21., péntek

ÜNNEP - AUGUSZTUS 20.








Ünnep...

Fél szelet puha kenyér
ujjaim között éppen elfér
tenyerembe fektettem lágyan egy asszony kínálja
kezében vesszőből fonott kosár
tétován meg-megáll
és
elhalkulnak a szavak

középen a domb melyre maréknyi földet szórtam a Duna mellől
parányi porszemek közül némelyikük a markomban még megül
s
most itt ez a kenyér

fekete és fehér

mit nem adnánk a békés életért
a
vén gesztenyés alatt
összegyűlt arcokat idő szabdalta
hátukat és  szívüket
súlyos évtizedek terhe keményítette meg
de
mégis hiszik és fennhangon hirdetik
szabad a hit
szabad az akarat
és
szabad
sírni
nevetni
a
Kárpátok szent karéja alatt

nézem a fehérbe forduló hajszálakat
barázdált arcokat
és
sorjáznak bennem a nevek

akikért ma is hálás lehetek
kiktől kaptam útravalót
jó szót
ölelést
csókokat
megidézek szívemben élőket 
és
holtakat
párás szemem mégis látom
kanyargós életem
áldott vagy átkozott
állomásait
merre a sors vonszolt
vagy éppen
könnyedén ölében vitt
hol harang
hol kolomp szólt

hegyormok
síkságok
folyók
domboldalak
búzakalász
pipacs és magasra nőtt
tenyérnyi margaréta
illata és színe bennem kavarog
emlékfutárral most nem tarthatok

mellettem egy férfi halkan bólogat
s
ég felé kívánkozik a tárogató hangja
Istenünk hozz áldást minden útkereső emberre
minden tévelygőre
minden magyarra!




Máriaremete 2020 augusztus 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése