Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2021. december 12., vasárnap

Uzsgyi...

 Vili bá fáradtan gubbasztott a karosszéken. Krampuszaink a sarokban sutyorogtak és a egyre gyakrabban tekintgettek az ajtó felé. Mikulás kinézett az ablakon és látta, hogy nagy, puha pelyhekben esni kezd a hó...

Hoooó! Nincs sok időnk! - fordult a fickók felé. Ha meg akarjuk menteni a leveleket sürgősen cselekednünk kell! A krampuszok csodálkozva néztek rá, szóval megint kitalálta gondolatainkat az öreg. Öreg, így hívták egymás közt a Mikulást. Mit terveztek barátocskáim, segíthetek?! A krampuszok ezúttal készségesen válaszoltak. Azonnal indulnánk, ha lehet, viszünk magunkkal egy zsákot. Várjatok kicsit, mindjárt előveszem a mindent látó messzelátót, azzal keressük meg a pontos helyet. S már indult is az emeleti szobába Mikulás, hogy a titkos fiókból elővegye a csak számára működő csodaszerkezetet. Egy perc múlva azonban, ajtócsukódást hallva rájött, hogy a krampuszok útnak eredtek. Kinyitotta az erkélyajtót , s utánuk kiáltott: Vigyázzatok és siessetek!

A fürge fickók sokszor megfigyelték hogyan repül a postát át a patak fölött, hogyan kanyarodik feléjük, ismerték a fákat, sejtették, hogy a csomag merre lehet. Uzsgyí! Futottak, a fejük felett kavargó hópelyhekre ügyet sem vetve. Már éppen a befagyott patakon akartak átkélni, mely átszeli az erdőt, amikor vékony hangocskára lettek figyelmesek. 

Fenébe, ez a jég megrepedt, jaj a vízbe süllyedek! - a hang gazdája jajgatásba kezdett... Elmerülök, segítség, segítsenek! A hang irányába fordultak és kit láttak ott, hát egy vízben csapkodó, elázott róka gyereket! Szörnyen mulatságos látvány volt, csuromvizesen kapálózott a patak repedező jeges vizében, s minél inkább ficánkolt, a jég annál inkább széthasadt körülötte. No lám, te mit keresel a patakban cimbora? - kurjantottak a krampuszok, s egy jókora száraz ágat feléje nyújtottak, hogy ki tudják húzni a vízből. Igen ám, de a "cimbora" keze, azaz mancsa között volt valami, amit semmiképpen sem akart elereszteni. Segítség! - kiáltotta ismét. Segítünk, nem látod az ágat? Fogd meg és kihúzunk nyomban. De a csomagom!!! - visított az ijedt róka gyerek. Dobd ki a partra - tanácsolták neki a krampuszok, s a róka némi gondolkodás után belátta, hogy csak úgy szabadulhat meg, ha repül a csomag. Zsupsz és a csomag éppen Frici lába elé esett. Rudi és Slampusz erősen tartották az ágat, így nagy nehezen ki tudott evickélni, s, ahogy kiért a partra, köszönés és köszönet helyett a csomagért lépett. De a mi Fricink addigra már kibetűzte a címzettet. Mert mi is volt a papírra írva? MIKULÁS PORTA. Hoppá! Szóval ez a kis ázott szőrpamacs már megtalálta, azt amit ők keresnek. 

A róka nyifogva-nyafogva, vacogva kérte a csomagot. De erre Slampusz nagyot kacagott! Mióta vagy te tagja a csomagküldő szolgálatnak, esetleg te vagy a címzett, vagy csak csórtad valahol? A róka ott állt dideregve, tisztán látszott rajta, hogy nem a ő mikulás, így hát soká nem füllenthetett. Elmondta, hogy a tisztás közelében találta a csomagot, amikor éppen hazafelé igyekezett. Van ott más is - mondta és jelentőségteljesen hozzátette, hogy Enyves Dzsó már ott van, s összeszed mindent, ami leesett. Enyves Dzsó?! Krampuszaink tudták, hogy nem tétlenkedhetnek. Hiábavaló volt minden nyafogás a csomagért, elfordultak, s futásnak eredtek. Szép, tágas az erdei nagy tisztás, nyári meleg időben focizni ott szerettek, azonban most a kavargó hóesésben nem sok kedvük volt olyan messzire menni, de hát a levelek...

Futottak és futottak, míg egy jó ismert hang meg nem állította őket. Enyves az! - súgta Rudi, maradjunk kicsit csendben. Enyves vígan dudorászott magában: Találtam, találtam, szebb időkre elástam. Holnap, ha süt a napocska hazajön velem sok levél meg csomagocska, Találtam, találtam, szebb időkre elástam, elástam...

A krampuszok, akinek az  erősödő szélben semmi kedvük sem volt Enyvessel vitázni, csendben meglapultak egy kidőlt vén fa rejtekében. Dzsó pedig a vörös bogyókkal ékes bokor aljában még kicsit munkálkodott, és hamarosan elballagott - hangja távolodóban is sokáig hallatszott... Találtam, találtam, szebb időkre elástam. Holnap, ha süt a napocska hazajön velem sok levél meg csomagocska, Találtam, találtam, szebb időkre elástam, elástam...

Nem nehéz kitalálnunk, hogy ezután a Krampuszok mit cselekedtek.

 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése