Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. március 24., péntek

GOOD BYE...

 Minden jónak vége szakad egyszer...

Lehet, hogy csak azért, hogy újabb jókra készülhessünk. (Vagy rosszabbakra.)
Ahogy most a világ döccenését érzékelem nagyon kell óvnunk, becsülnünk a jóinkat.
Gyönyörű helyen jártam!
A természet és az emberi alkotó kéz csodáit egyaránt megcsodálhattam.
Valami olyan várt rám, amire vágyakoztam, de nem gondoltam, hogy egyszer, valamikor megvalósulhat... és ÍME! Megtörtént a nagy találkozás - én és a szigetország egyik legszebb városa.
Mégis...
Vegyesen vagyok - örömmel és hálával telt poharam alján ott kavarog a keserűség kortya is. Olyan ez, mint amikor nem oldódik fel rendesen a gyógyszer, s az utolsó korty -brrrr.
Az utolsó korty nem a búcsú szomorúsága, hanem valami döbbenet.
Utazom és a kanyargós utak mentén végig szemét.
A táj bájos, dundi barik, pokróccal óvott lovacskák, bocik, madarak, mókusok. Virág csoportok a szemétben, és gondozott parkokban is. Kerítésen belül és kívül tündöklő tavaszi szépségek, lenge illatok.
Ami a jó és kedves napok után mégis elkísér...
A "hölgy" szájából elhangzott búcsú rikoltás a kilépéskor - HANDS UP! - akár egy bűnözőnek is szólhatna, rögvest eszembe jutott a néhai, szerb határon történt eset, amikor személyi motozást "nyertem" az éjszakai átkeléskor, egy posztkommunista államban.
De most a legDEMOKRÁCIÁBÓL távozom.
Szép világ ez!
Szívszorítóan szép!
Levegőt is alig veszek, úgy bámulom a hatalmas épületeket, szobrokat, parkokat, égbe kúszó tornyok, kollégiumok sokasága, és templomok között sétálunk önfeledten.
Tavaszias idő, felhőkkel, széllel és napsugárral. Távozóban a mínuszok.
Megtaláltuk, amit kerestünk, nővérem egykori lakhelyét - Kardigán street kis házait, nem messze onnan a csatornában lakóhajók sorakoznak. Pazar tulnani házak, parányi, de annál szebb kertecskék, mint az ékkövek.
Érdekes élet lehet egy kis hajón élni... sokan szerethetik ezt a létformát. Füstös illat terjeng a pihenő hajók egyikéből... jellegzetes, bár nekem ismeretlen.
Kopott és gazdag IS egyszerre ez a környék. Mindenhol nárciszok.
Belvárosi szűk utak, ellenkező közlekedés, bimbózó bokrok, fák buknak az arcomba. Jól esik befogadni , s járni egy gazdag világ shakespearei színterein.
Ha valami, amit magammal hoztam volna...
(Leginkább a babakocsiban édesen szundikáló oxfordi city boyt.)
És azt, ami nálunk ritkán érzékelhető - mosoly, segítőkészség - itthon gyakran hiánycikk, pedig nem kerül semmibe! Akár el is tanulhatnánk. Az útba igazító visszafordul, és elkísér egy darabon, segítenek felemelni a babakocsit, sorolhatnám - mosoly és segítség jár az idegenben téblábolónak.
De van néhány dolog, amire nem vágyom, s a mi kis szűkös közép európai, posztszoci világunkat messzire elkerülte - eddig.
/Nagyon finoman szólva a másságra noszogatás... face cenzorság őkegyelmessége talán nem érzékenyül el, és nem tilt a legnagyobb elfogadás jegyében./
Belegondolni is rossz, hogy a gyermekvállalás, és gyermeknevelés mennyire nem gyermekközpontú - legalábbis számomra úgy tűnt látva, hogy...
Lilára dermedt lábú négy éveske fut az előkészítőbe, öt évesen a gyermek már cipeli a táskát az iskolába, egy év sem jut az otthoni babázásra, s ha bölcsőde annak az ára elképesztő.
Minden szolgáltatás csillagászati áru.
A boltok polcait csupán egyszer szemrevételeztem - ott elviselhető számokat láttam.
De! Ne legyél beteg és, ha lehet mielőbb szokd meg a hideget. (Rezsi az egekben.)
Egy másik világ, egy olyan olvasztótégely, melybe az édes mellé tudatosan csepegtetnek valamit, amit én nem szeretnék a gyerekeknek.
Bár...
Jó a változatosság, a változás pláne kívánatos - mostanában különösen.
Lehet, hogy bennem van a hiba és nehezen tudom eldönteni, hogy ezentúl teddy beer legyek vagy mici mackó... esetleg maradjak az, akinek megszülettem.
A találkozások öröme, a búcsúzás bánata mellé csempésződött keserű íz nehezen halkul el bennem.
KEZEKET FEL! - Harsant a búcsú szó és az alapos átvilágítás után kiléphettem abból a kalickából, ahol magasra KELL emelni a kezemet, hadd lássák nincs e fegyverem. Arcom azonos magammal és sajátom az útlevelem...
Good bye Anglia... Bár Londonból csak a reptér adatott meg, mégis egy majd ezeréves, számomra kedves dal jut eszembe, amikor még úgy véltem, hogy...
 
 





 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése