Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. július 25., kedd

ESŐ VERS



 

Napok óta sóvárogtam
türelmetlenül vártam
s
most
itt kopog fejem fölött
zúg
zajong
nagy dörejjel érkezik
éjjeli forróságban
 
hiába az én aprócska igyekezetem
kertem zegét-zugát
hajnalban vagy este
végig öntözgetem
de
minden napunk
lehet akár
reggel vagy alkony
veszteségekkel terhes
kókadó növények szenvednek
kertben és parton.
 
De
most
muzsikálnak a hangok
égi kottából játszó cseppeket hallok
dim
dom
dimidom
dínom és dánom
esik
zuhog
hangjára ébredek 
elrepül végre egy buta nyomasztó álom
takaróm nehéz
gyorsan meg is szabadulok tőle

kutya kapar 

hajnali három
 
egyre csak a cseppek égi muzsikáját kívánom
lépek s az eb
máris az asztal alatt
kicsit remegve még
hamarosan lábára hajtja vénülő ősz fejét
helyette maradok ébren
s
hallgatom
hogyan szürcsöl a föld mohón magába
minden cseppet
kopog és kavarog
ereszen bugyog végig a nóta
hosszú
hosszú
ringató zene
eső esik
s
kinyújtózva az ágyon 
képzelem
hogy
kint a kertben
hull rám
bőröm megborzong míg a vágyott keringőt járom
csendesülő hang ringat

friss illat simít végig a párnámon
reggel ha felébredek
majd a szirmokon hintázó cseppeket csodálom.
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése