Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. szeptember 22., péntek

Mindig más...

 

A fotó tegnap készült, pirkadatkor, ma nem volt kezem ügyében a megörökítést szolgáló masina.

 

Várom
tárt ablakon szivárgó neszeit figyelem
meglep ma is
pedig néha azt gondolom
mindegyik arcát ismerem.
 
Tegnap vér  bíbor és narancs volt az ébredés
éjszakában eltévedt tamtamok
ma
huhogó figyelmeztetés
bagoly beszélget
távolból üzen
lapulok párnáim között
messzi jeleit figyelem
hogy
szól
hogy
él
hogy
megértem
hisz évekig elmaradt
 már egészen jó vagyok a fülelésben
most hogy újra hallhatom a távoli hangokat.

Komótosan ideér a reggel
szürkén gyülekvő apró fellegekkel
kék szín csepp sincs a hatalmas vásznon
rózsapír is kevés
annyi csak
hogy jól mutasson a folyóra simuló
tükrös ragyogás
hullámzó igézetében.
 
Naptáram ma az őszbe lépett
jól tudják a korai zenészek
lustálkodó lassú sugarak
nem költik korán a fekete énekest
rigók galambok
elkerülik a fáradt partokat.

Fényesen elúszó hajó után
bagolyhang marad
csend és magány.


(Utóirat: Megérkezett az első cinege és beköszönt hozzám... száz szónak is egy a vége - ŐSZ lett.)

3 megjegyzés:

  1. Különösen tetszik ennek a versnek modern, számomra csaknem a pózát idéző ritmusa! (Rózsa)

    VálaszTörlés
  2. Ez itt is ilyen kora reggel volt. Meg is lepődtem, rég láttam ilyent. Szeretem a verseid.

    VálaszTörlés