Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. augusztus 4., péntek

Lépések

 "Az egyiknek öt talentumot adott, a másiknak kettőt, a harmadiknak csak egyet, kinek-kinek rátermettsége szerint, aztán útra kelt."

 

 


Lépések...

Hányszor kezdhetjük újra
ráébredve temetettnek hitt múltra?
 
Csacska gyermekkori
kívánságunk még hányszor szól ránk?
 
Súgva vagy kiáltva
nem ez az utad
nem ez a tered!
 
Szúr a kavics?
Böki a talpadat?
Lehet!
 
Szúr
sajog és fáj
mégis szabad vagyok
a
pillanat illúziója ez
vagy lépni még képes vagyok?
 
A túlsó partról átszólnak a fák
s
felidézik gyermekkorod feltörő sóhaját.

Tévedések.
Harcok.
Elfeledett vagy magaddal cipelt 
megrozsdásodott arcok
ott úsznak a felszínen
üzen a múlt újra üzen.
 
Zsebedben kotorászva
az
elrejtett talentumokat kutatod
állsz
vársz
és
szégyenkezve magadnak motyogod
 
eltemettem azt mi egykor rám bízatott.
 
 (I-nek és magamnak és nektek...)




2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen Márti !💕

    VálaszTörlés
  2. Kedves Márta, már az ajánlás is felbolygatott, a vers méginkább... Eszembe juttatta volt szeretett tanárom első kevelét (több mint 40 évvel az érettségi után kezdtünk levelezni - azóta nem találkoztunk, meghalt 2016-ban... Tőle ered tulajdonképpeni leküzdhetetlen gátlásom a magyar irodalmi nyelv iránt, amit már sokszor felhoztam a blogomon...)
    Csak az elejét idézem.: "...jól láttam én már negyvenegynéhány esztendeje is, hogy ebben a mindszenti kislányban szikra van, ami fényeskedő gyertyává gyulladhat. Születésedkor Valaki aranytallért tett a tenyeredbe, s Te - most már látható - jól sáfárkodtál vele." Csak a zsebedben rejtőzködő talentumokról jutott újra eszembe... (Rózsa voltam)

    VálaszTörlés