Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2024. április 14., vasárnap

Pontban hétkor...


 
Pontban hétkor
harang kondulás szakítja szét csendemet
maszatos ablakomon ott ragadtak
tegnapi apró porszemek
a
praclinyom
és
a
kiáltás
Anya felálltam ide!
Falatot dobok Zsömle kutyának!
Anya, anya hát nézz ide!

Lesházba megyünk
hajókat várunk
megsimítja sötét tulipánunk
illatot keres
húzná az időt
haza menni muszáj
pedig itt minden 
minden érdekes
macskát simítani vágyik
asztal alá bújuk hirtelen.
Vigyázz vele megkarmol
anyája inti türelmesen.

Maszatos keze mint a bársony
elballagunk a csapig
mossuk
mossuk a koszokat
csorog a víz
fintorog
s
én
elmesélem a róka hogyan mosakodik.

Dongó és darázs hangosan dudorász
méhecske szirmon megpihen.

Figyeljük őket
bokrok közt bujkálunk
szájszegletéből 
rizskoch utolsó morzsáját eltüntettem.

Kishúgocska békésen aluszik.

Mi hintázunk kacag és dalol
Pál, Kata... százszor
madár repül
galambok hangolnak
száll a  hinta és a fürge figyelem.

Nincsen vége a nótázásnak.
Tapsolj te is mama velem!
Felzeng az ének - még egyszer kérlek
rekedt a hangja
gyógyító tea finom és mézes
hörpint és kortyol
gyöngyöket próbál - és szól Csinos vagyok!
 
Zoknii szállnak
indulna világnak.
Mama a kertet intézzük!

Búcsúzáskor
tenyérnyi nagy puszit dob 
 
mosolyával telis-tele tölti a szívem!

(Lotti vers)
 

 

1 megjegyzés: