Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2020. május 1., péntek

Szirmok, színek, tavaszok...




Szerteszét fújta a hófehér szirmokat a szél
bánat foltok maradtak csak megbújva a bokrok alatt
néhány eltévedt virágszirom
még kicsit marad
vállamon
kimustrált talicska ölén
kék vaslábosom ütött-kopott rozsdás peremén
égbe röppenő hinta tetejéről messzire száll
nézem és egy pillanatra fehér lesz a látóhatár
perc csak és oda már a habfelhős ragyogás
az
álom
csend talál helyet magának a napban úszó tágas világon
megsimítom az utolsó kapaszkodó virágcsodákat
űzzék el a mélyről fakadt mostoha vágyat

aztán
hagyom
peregjen
hulljon szanaszét
sodorja szirmait messzire a szél
 nézem míg átlibben a kerítésen hátha visszatér

magamtól kérdem
hová rohan esztelenül ez a tavasz is
kapkodva tépi szét régi tavaszok belém vésődött illatát
ízét
örömét
nem int
elhagy vagy mégis marad
nyújtózkodik a kérdés 
perc és élet őrülten szalad

lassítom léptem
kertem rejtett zugában
fekete tulipán nyújtózik éppen
kelyhe felragyog a déli verőfényben
tűnik a bánat
ravasz varázsló a tavasz
mit meg nem ad egyetlen mosolyért
 ezer szirom fakad újra meg újra
míg téblábolva készülődünk a  hosszú-hosszú útra.


3 megjegyzés:

  1. Kedves Márta! Gratulálok, nagyon szép vers. Szeretem, ahogy írsz.
    Rajtad kívül még leginkább "Fűzfa" Kovács István írásait szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Szép is. Igaza van a Péternek :-)

    VálaszTörlés