Partfal


Szabad szemmel szeretném írni ezt a blogot, szememben néha mégis akadnak porszemek, melyek látásomat elhomályosítják. Lehet, lehet, hogy ez csak múló állapot nem vagyok más Uram, csak esendő földi vándorod!

2023. december 19., kedd

Várni kell...

 

 

Gellert kaptam, bejegyzésileg...

Háromnegyedig kész írásom szállt el a semmibe. Nem csoda, hiszen sötét van még, s olykor eltévesztem a billentyűt, gombot, betűt...

Unokás.

Nálunk jártak vasárnap, s engem ismét elbűvölt, hogy milyen ügyes, adekvát szókincse van korához képest mily gazdag a szókincse. Húsz hónaposunk kiválóan bánik a szavakkal! Ragozás stimmel, mindent megértésből jeles. Gyönyörködöm az unokákban és repes a szívem, hogy ügyesek, okosak... mások szerint csupán nagymamai elfogultság, én is tudom, hogy a ma gyermekei mások, mint a tegnapiak. De mégis... 

Lottival együtt aludtunk délután, pontosabban ő aludt az ölemben, én pedig hallgattam szívhangjait, szuszogását két órán át. A nagy csendességben volt időm mindeneket végig gondolni, és kicsit bóbiskolni is. Ám az  unokákkal töltött mézes órák hamar elszállnak! Esteledett, amikor Lottinak kedve támadt a narancsszín fotelben ficeregni, új találmánya, hogyan tud felmászni és leereszkedni, s közeben megpihenni. Izsóka horgolt kendőjével takarózott, de a csipkés virágszegény között kikukucskált a lába, s ez nem tetszett neki, anyája próbálta így, úgy, meg amúgy is betakargatni, de kislányunk nyafarászni kezdett, s egészen jól bele is élte magát. Forgolódott, nyafogott és egyre hangosabban vegzálta anyáját takaróilag. A meleg kályhának támaszkodva figyeltem a turbózódást, s látva, hogy a hangulat fokozódik rászóltam a delikvensre: Nincs cirkusz! Hm... új szó, egy új helyzetben?! Naná, hogy felfigyelt, s mosollyal nyugtázta, eljátszadoztunk egy darabig még, de hamarosan elérkezett a búcsúzás pillanata.

Lotti nehezen alszik el. Ez történt vasárnap este is, míg anyja altatta őt a nap számos esemény zümmögtette, bot benő - várni kell, madarak, dunai kavics dobálás, Zsömle kutya és Cili macska felbukkanása és eltűnése... babák, bárányok, mindenféle mackók, Ágis játékok, meg ki tudja még mi minden hemzsegett a fejében. Anyája úgy fél óra forgolódás után szigorúan rászól: Lotti kész, vége, alvás van. 

Mire Lotti: ANYA NINCSEN CIRKUSZ! NINCSEEEEN! 

Erre a mondatra gondoltam ma reggel a korai ébredéskor. Nincsen cirkusz, nincsen! Nincs sütihegy, ajándékilag a zéró környékén járok, bevásárlásilag szintén. Csend van, cinke megfigyelés, két tepsi süti a tálcán, a legegyszerűbbekből, semmiféle vásárlási láz nem szedi e házban áldozatait. Girlandmentes, halk, gyertyás, citromfű illatú várakozás - advent utolsó napjai.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése